31 Mart 2014

Dantela İpinden Harika Bir Etek ve Yapılışı

Merhabalar
Bu eteği kızımın özel isteği üzerine yaptım.çünkü kat kat olan döndüğünde açılam bir etek istiyordu. uzun araştırmalarım sonucu Alize nin Dantela ipini buldum ve yapılışını da benim gibi arayıpta kafasına göre bulamayanlar için resimledim. Umarım size yardımcı olurum. Hadi buyrun...

Yapılışı
5 numara şişle ve istediğiniz bir normal iple 160 ilmek başlıyoruz.( bu sayılar 6-7 yaş için. Daha küçük isterseniz sayıları düşürebilirsiniz) tek parça işlenip sonradan bir tarafından dikiliyor. 3- 4 sıra haroşa işleyip toplamdan 10 sıra olana kadar düz devam ediyoruz. Sonra dantela ipimize geçiyoruz. İpi alırken biraz ucunda pay bırakın ki tekrar sökülmesin. Sonra içine alıp dikiyoruz onu. Dantela ipinin en üstteki ilmeğini, alıyoruz< resimlerde gösterdiğim gibi. Her ilmeğe bir ilmek dantela alıyoruz ve düz işliyoruz. Arka tarafa geçince tekrar normal ipimize geçiyoruz ve ters olarak işliyoruz. Daha sonra dantela boyutundan biraz küçük olacak kadar düz örgü olarak işliyoruz.. tekrar dantela ipimize geçiyoruz. Bu şekilde istediğimiz boyuta gelene kadar - ben 4 kat yaptım- yapıyoruz. Sonra bel kısmını düz olarak işleyip (yine bunu çocuğunuza göre ölçüp karar verin) lastik kısmı için biraz pay bırakıp bitiriyoruz. Ben fazladan işlediğimi katlayıp lastik geçirmek için diktim. İsterseniz siz normal lastik örgü de işleyebilirsiniz. Ben sonradan ufak bi süsleme daha yapacağım bel  kısmına ama siz böyle de kullanabilirsiniz. En aşağı da ada kızımın üstünde duruşu var.
Eee had bakalım yapmak isteyenlere kolay gelsin umarım faydalı olabilmişimdir.











2 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel bir fikir olmuş..

Rengarenk Hobiler dedi ki...

çok teşekkürler