8 Nisan 2010

Kızıma İşlediğim Pembiş Elbise



İpin ymuşaklığını ve rengini gördüğümde aklıma ilk gelen şey kızıma bir elbise işlemek oldu. Başlamadan hemen ipin markasını söylyyeyim. -Deryanın tercihi - İnanın işlemesi ve sonucu harika olan bir ip. Ve hemen başladım. Elbisemiz için 105 ilmek başlıyoruz. 4 yada 5 sıra (o sizizn zevkinize kalmış) haroşa örüyoruz. Daha sonra normal düz örgüye geçiyoruz. 13 ile 15  sıra arasında ördükten sonra beyaz ipe geçiyoruz. 7 sıra da beyaz iple örüp, sonra tekrar pembe ipe geçiyoruz. 2 parmak kalınlığında ördükten sonra( sanırım bu ölçü daha mantıklı oldu:) yanlardan eksiltiyoruz. Sonra yine 2 parmak kalınlığında ördükten sonra yine eksiltiyoruz. sonra her 4 yada 5 sırada eksiltiyoruz. Yalnız eksiltmelere dikkat edin, çünkü bebeğinizin bedenine uygun olması oalzım. Benim meleğim zayıf bir çocuk olduğu için ben biraz fazla eksilttim. Belimiz çok ince çünkü. :))
Neyse eksiltmeleri bebeğinizin bedenine göre ayarlayabilirsiniz. Bu şekilde işleyerek göğüs kısmına kadar geliyoruz. ben burayı çocuğu sıkmasın rahat hareket etsin diye lastik olarak işledim. Bu kez 3 parmak kalınlığında lastik işliyoruz. Daha sonra oyuntuları kesip uzun askıları yapıyoruz. Şimdilik sadee buraya kadar anlatabildim. Elbise bitince daha şık ve daha şeker görünecek çünkü daha süslenecekk. İnaşllah en ksıa zamanda bitirip sizlerle paylaşabilirim. Sevgilerle

Hiç yorum yok: